III. WORKSHOP TALÁLKOZÓ

(Emlékeztető)

Időpont: 2010. november 30.
Helyszín:    Tervezésünk ellenére, praktikus okokból mégsem a bérelt  Esélyegyenlőségi Irodában, hanem  a NOE  Soproni Csoportjának  Irodájában  tartjuk a találkozót
Jelen vannak:

Projektmenedzsment:

Mentorok:

Önkéntesek:

A találkozó menete

Asszertív tréning:
Tréner: Hegymegi Tünde pszichológus
A tréning célja
A tréningen résztvevők váljanak képessé a különböző kommunikációs viselkedésmódok beazonosítására, ismerjék meg az önérvényesítő kommunikáció jellemzőit és technikáit, szerezzenek tapasztalatokat az önérvényesítő kommunikációs technikák alkalmazásában.

A tréning tartalma
Kommunikációs viselkedésmódok felelevenítése
Asszertív viselkedés a testbeszédben
Általános asszertív szóbeli technikák
Agresszió kezelése: kapcsolaterősítő technikák érdekütköző helyzetekben
Szubmisszió kezelése: érdekérvényesítő  technikák érdekütköző helyzetekben
Személyes ajánlások az asszertív viselkedés kialakítására, asszertivitást igénylő helyzetek beazonosítására
Énkép és a visszacsatolt kép viszonya
A tréning eredménye
A tréning résztvevői képesek lettek az eltérő érdekekkel terhelt helyzetekben beazonosítani saját céljaikat leginkább szolgáló kommunikációs viselkedésmódot és használni azt.

Csapatépítő tréning (Képek a trénigről)
Tréner: Némethné  Szigethy Katalin
Tréning célja
Ez a képzési forma az egyén és a csapat együttes fejlesztésére koncentrál, amely során játékos, újszerű gyakorlatokkal érjük el a résztvevők közti együttműködés és kommunikáció minőségi javulását, a munkatársak jól működő csapattá válását.
Témakörök: 

Módszertan 
A csapatépítő tréningeken a legfontosabb fejlődésre késztető erő az egyén saját tapasztalata, szembesülése a saját és a körülötte lévő emberek jellemvonásaival, kommunikációs és viselkedési stílusával. A tréningen a résztvevők különböző gyakorlatokat hajtottak végre kiscsoportokban. A sikeres megoldásokhoz azonban nem elég az egyéni jó teljesítmény és ambíció - a csapatnak összességében kell jól teljesítenie, illetve az esetleges kudarc is a csapat egészét illeti. A gyakorlatok eredményes végrehajtásának alapvető feltétele a csapatmunka, a résztvevők közti többirányú kommunikáció, egymás segítése és ösztönzése.
Konfliktuskezelő tréning:
. Tréner: Némethné  Szigethy Katalin
 A konfliktusról általában

II. A konfliktus kialakulásának folyamata

III. A konfliktusok kezelése konkrét helyzetekben

IV. Konfliktuskezelési technika: az asszertív viselkedés

 V. Megterhelő kommunikációs helyzetek, az asszertivitás akadályai

Irodai munka egyeztetése   (időrend,  kulcsok, jelenléti ív, adminisztráció,  számítógép és  telefon használata)

Vissza