Alternatívák Alapítvány

9423 Ágfalva, Fenyő utca 24.

Az Alapítványról

Alapító okirat

Támop 5.5.1 Projekt adatai

Projekt Események

Projekt Összefoglaló


Hasznos programok

Felolvasó Programok

Képernyő nagyító programok


Vissza azAlapítvány oldalára

Az Alapítványt 1994.február 15-én 10 magánszemély alapította azzal a céllal, hogy a közjó érdekében felkaroljon minden olyan pozitív kezdeményezést (elsősorban Sopronban és környékén, de azon kívül is), amely a kultúra, vallás, művészet, oktatás, tudomány, gazdaság, szociális segítségnyújtás és a közgondolkodás alakításának területein előremutató, alternatív megoldásokat keres az emberi közösség problémáira. Az alapítók az alapítvány kezelésére 3 tagú kuratóriumot hozott létre, amely ellenszolgáltatás nélkül végzi munkáját. Az alapítványt 1994. május 5-én a Győr-Moson-Sopron Megyei Bíróság Pk.A.50.582/94 sz. végzéssel nyilvántartásba vette. A törvényi változások (A közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI.tv.27. par.) által nyújtott lehetőségekkel élve az alapítók 1998. május 28-án döntöttek az Alapítvány közhasznúvá minősítésének kérelméről, s ennek nyomán a közhasznú jogállás megszerzésének időpontja 1998. július 9.
Mivel a közhasznú státusz megszerzésekor nem készült egységes szerkezetbe foglalt Alapító Okirat, ezért 2006.05.05-én hozott alapítói határozat alapján, néhány más módosítási kérelemmel együtt az új, Egységes Szerkezetbe Foglalt Alapító Okirat elfogadását kértük, s a megyei bíróság Pk.A.KH.50.582/1994/23 sz. végzéssel jegyezte be a változásokat. A változások következtében a kuratórium 4 főre bővült, s az alapítvány cél szerinti besorolása: 8. szociális tevékenység. Közhasznú alapítványunk megalakulása óta (1994) egyik legfontosabb hangsúlytevése a soproni fogyatékos gyermekek és fiatalok szabadidő,- sport és kulturális programjainak támogatása és életkörülményeinek javítása. Ezen támogatásunkat leginkább az általunk kiválasztott célcsoport, a Doborjáni Ferenc Nevelési-oktatási Központban (9400 Sopron, Brennbergi út 82.) állami gondozott gyermekek és fiatalok programjaira, valamint az őket ellátó intézmény anyagi támogatására fordítottuk annak érdekében, hogy az ott élők életkörülményei jelentősen javuljanak. Részünk volt a fakultációs programok választékának bővítésében/néptánc, színjátszás stb.:/, a nyári programok,- többek között a nyári táborozások- támogatásában, a keresztény tartalmú nyári közösségi napok megszervezésében, melyek szellemi és szabadidős programokkal tették színesebbé azok napjait, akik nélkülünk nem tudtak volna nyári kikapcsolódáshoz jutni. Alapítványunk ugyanezen célcsoportnak többször szervezett külföldi csereprogramot Dániába, Szlovákiába és Csehországba. Az Alapítványi támogatások köre fentieken kívül kiterjed még a fogyatékos személyek/csoportok esélyegyenlőségének segítésére, a fogyatékos személyek fejlesztő, terápiás programjainak (gyógytorna, állatterápiák, hidroterápia) támogatására, az ehhez szükséges eszközrendszer beszerzéséhez. Szoros partneri kapcsolatban vagyunk a soproni székhelyű "Halmozottan sérültekért" Alapítvánnyal, a Hova Tovább Alapítvánnyal, az intézeti nevelésből kikerült fiatalok munkahely- és otthonteremtését segítő Életesély Alapítvánnyal, a Sopron Tigrisek valamint a "Kerek Erdei" Sportegyesületekkel. Alapítványunk fenti területeken nyújtja szolgáltatásait a támogatott célcsoportnak. Szervezetünk fizetett alkalmazottak nélkül, alapvetően önkéntesek munkájára építve működik. Valójában az önkéntes szülők, szakemberek tevékenységét koordinálja, s a szolgáltatások anyagi hátterét biztosítja.
Az Alapítványt 10 magánszemély alapította, s az alapítvány kezelésére 1994-ben egy három, később 2006- ban négytagú kuratóriumra bízta az alapítvány kezelését. A kuratórium demokratikus döntéshozó testület, mely szükség szerint, de évente legalább két alkalommal ülésezik. A szöveges beszámoló és az éves közhasznúsági jelentés elkészítése és előterjesztése az elnök feladata. A kuratórium az év első ülésén dönt az éves hangsúlytevésekről, dönt a támogatásokról. A támogatási rendszer elve: támogatási területek pontos megjelölése és az elnök részére egy keretösszegig felhatalmazás adása. Amennyiben e keretösszeg a konkrét feladat megvalósítása során nem bizonyul elégnek, úgy az elnök szükség szerint kuratóriumi ülést hív össze a keretösszeget meghaladó kiadások megtárgyalására.
A szervezet képviseletével megbízott személy a kuratórium elnöke. A tagok nem rendelkeznek önálló képviseleti jogkörrel. Cégszerű aláírás, ha a kuratórium elnöke, a kuratóriumi tagok bármelyikével együtt ír alá.